Sunday 19 November 2017

Høyfrekvente Trading System Arkitektur


You039d Better Know Your High-Frequency Trading Terminology Oppsvinget av investorinteressen for høyfrekvent handel (HFT) er viktig for bransjepersonellene å komme opp til fart med HFT-terminologi. En rekke HFT-termer har sin opprinnelse i datanettverkssystemindustrien, som kan forventes gitt at HFT er basert på utrolig rask dataarkitektur og toppmoderne programvare. Vi diskuterer kort under 10 viktige HFT-termer som vi mener er avgjørende for å få en forståelse av emnet. Samlokalisering Finne datamaskiner eid av HFT-firmaer og proprietære handelsfolk i samme lokaler der en utveksling av dataservere er plassert. Dette gjør det mulig for HFT-firmaer å få tilgang til aksjekursene en delt sekund før resten av det investerende publikum. Samlokalisering har blitt en lukrativ forretning for utveksling, som belaster HFT-firmaer millioner av dollar for privilegiet med lav latensadgang. Som Michael Lewis forklarer i sin bok Flash Boys, er den store etterspørselen etter samlokalisering en viktig grunn til at noen børser har utvidet sine datasentre betydelig. Mens den gamle New York Stock Exchange-bygningen okkuperte 46.000 kvadratmeter, er NYSE Euronext datasenter i Mahwah, New Jersey, nesten ni ganger større, på 398.000 kvadratmeter. Flash Trading En type HFT-handel hvor en utveksling vil blinke informasjon om kjøp og salg av bestillinger fra markedsdeltakere til HFT-firmaer for noen få brøkdeler før informasjonen blir gjort tilgjengelig for publikum. Flash trading er kontroversiell fordi HFT-firmaer kan bruke denne informasjonskanten til å handle i forkant av ventende ordrer, noe som kan tolkes som fremdrift. Amerikanske senator Charles Schumer hadde oppfordret Securities and Exchange Commission i juli 2009 til å forby flash-handel, og sa at den opprettet et todelt system hvor en privilegert gruppe mottok fortrinnsbehandling, mens detaljhandel og institusjonelle investorer ble satt i urettferdig ulempe og fratatt en rettferdig pris for sine transaksjoner. Tiden som går fra det øyeblikket et signal sendes til kvitteringen. Siden lavere ventetid tilsvarer raskere hastighet, bruker høyfrekvente forhandlere tungt for å oppnå de raskeste maskinvare-, programvare - og datalinjer for å utføre bestillinger så raskt som mulig og få en konkurransefortrinn i handel. Den største determinanten av latens er avstanden signalet må reise, eller lengden på den fysiske kabelen (vanligvis fiberoptisk) som bærer data fra ett punkt til et annet. Siden lys i et vakuum reiser 186.000 miles per sekund eller 186 miles prt millisekund, vil et HFT-firma med sine servere som ligger i en bytte midt i en bytte ha en mye lavere ventetid og dermed en handelskant enn et konkurrentfirma som ligger miles unna. Interessant nok får en bytte av samlokaliseringsklienter samme mengde kabellengde uavhengig av hvor de befinner seg i utvekslingslokalene, for å sikre at de har samme ventetid. Likviditetsrabatter De fleste børser har vedtatt en maker-taker-modell for å subsidiere tilbudet om aksjelisitet. I denne modellen mottar investorer og forhandlere som legger inn begrensningsordrer, vanligvis en liten rabatt fra børsen ved utførelse av sine bestillinger fordi de anses å ha bidratt til likviditet i aksjene, det vil si at de er likviditetsmakere. Omvendt anses de som legger inn markedsordrer seg som likviditetstakere og belastes et beskjedent gebyr ved bytte for sine bestillinger. Mens rabattene vanligvis er fraksjoner av en prosent per aksje, kan de legge opp til betydelige beløp over millioner av aksjer som handles daglig av høyfrekvente handelsmenn. Mange HFT-firmaer bruker handelsstrategier som er spesielt utviklet for å fange så mye av likviditetsrabattene som mulig. Matchende motor Programvarealgoritmen som danner kjernen i et handelssystem, og kontinuerlig samsvarer med kjøp og salg av ordrer, en funksjon som tidligere ble utført av spesialister på handelsgulvet. Siden matchende motoren matcher kjøpere og selgere for alle aksjer, er det avgjørende for å sikre en jevn fungerende utveksling. Den tilhørende motoren ligger i utvekslingsdatamaskinene og er den primære grunnen til at HFT-firmaer forsøker å være i så nærhet til utvekslingsserverne som de muligens kan. Refererer til taktikken for å legge inn små salgbare ordrer som regel for 100 aksjer for å lære om store skjulte bestillinger i mørke bassenger eller utvekslinger. Mens du kan tenke på pinging som å være analog med et skip eller ubåt som sender ut sonarsignaler for å oppdage kommende hindringer eller fiendtlige fartøyer, i HFT-konteksten, brukes pinging til å finne skjult byttedyr. Heres hvordan kjøpsselskaper bruker algoritmiske handelssystemer til å bryte opp store ordrer til mye mindre og gi dem jevnlig inn i markedet for å redusere markedspåvirkningen av store ordrer. For å oppdage tilstedeværelsen av slike store bestillinger, plasserer HFT-firmaer bud og tilbud i 100-delte partier for hvert børsnotert lager. Når et firma får en ping (dvs. HFTs små ordre utføres) eller serie pings som varsler HFT til nærvær av en stor buy-side-ordre, kan den engasjere seg i en rovdyrsvirksomhet som sikrer at den er nesten risikofri fortjeneste på bekostning av buy-sider, som vil ende opp med å få en ugunstig pris for sin store ordre. Pinging har blitt sammenlignet med baiting av noen innflytelsesrike markedsaktører, siden den eneste hensikten er å lokke institusjoner med store ordrer for å avsløre sin hånd. Tilstedeværelsespunkt Det punktet der handelsmenn kobler seg til en bytte. For å redusere ventetiden er målet for HFT-firmaer å komme så nær tilstedeværelsen som mulig. Se også Co-location. Predatory Trading Trading praksis ansatt av noen høyfrekvente handelsfolk for å gjøre nesten risikofri profitt på bekostning av investorer. I Lewis-boken, IEX-utvekslingen. som søker å bekjempe noen av de skyggefulle HFT-pratikene, identifiserer tre aktiviteter som utgjør rovhandel: Langsom markedsarbitrage eller latensarbitrage, hvor en høyfrekvent handelsmann skiller mellom prisforskjeller mellom aksjer mellom ulike utvekslinger. Elektronisk frontløp, som innebærer et HFT-firma som kjører foran en stor kundeordre på en børs, skaffer opp alle aksjene som tilbys på ulike andre børser (hvis det er en kjøpsordre) eller treffer alle budene (hvis det er en selger rekkefølge), og så snu og selge dem til (eller kjøpe dem fra) kunden og pocketing forskjellen. Rabatteringsarbitrage innebærer HFT-aktivitet som forsøker å fange likviditetsrabatter som tilbys av børser uten å virkelig bidra til likviditet. Se også Likviditetsrabatter. Securities Information Processor Teknologien som brukes til å samle inn tilbuds - og handelsdata fra ulike utvekslinger, samle og konsolidere dataene, og kontinuerlig formidle realtidspriser og handler for alle aksjer. SIP beregner det nasjonale beste budet og tilbudet (NBBO) for alle aksjer, men på grunn av det store volumet av data den skal håndtere, har det en begrenset ventetid. En SIP-latens ved beregning av NBBO er generelt høyere enn for HFT-firmaer (på grunn av de siste datamaskiner og samlokalisering), og det er denne forskjellen i latens som Lewis estimerer å til og med nå så langt som 25 millisekunder som er på kjerne av rovdyr HFT aktivitet. Nasdaq OMX Group og NYSE Euronext driver hver en SIP på vegne av de 11 børsene i US Smart Routers Technology som bestemmer hvilke utvekslinger ordrer eller bransjer sendes. Smarte rutere kan programmeres til å sende ut store bestillinger (etter at de er brutt opp av en handelsalgoritme) for å få kostnadseffektiv handel. En smart router som en sekventiell kostnadseffektiv ruteren kan rette en ordre til et mørkt basseng og deretter til en bytte (hvis den ikke er utført i det tidligere), eller til en bytte der det er mer sannsynlig å motta en likviditetsrabatt. The Bottom Line HFT har gjort bølger og ruffende fjær (for å bruke en blandet metafor) de siste årene. Men uavhengig av din mening om høyfrekvent handel, bør du gjøre deg kjent med disse HFT-vilkårene, slik at du kan forbedre forståelsen av dette kontroversielle emnet. Den totale dollarverdien av alle selskapets utestående aksjer. Markedsverdien beregnes ved å multiplisere. Frexit kort for quotFrench exitquot er en fransk spinoff av begrepet Brexit, som dukket opp da Storbritannia stemte til. En ordre som er plassert hos en megler som kombinerer funksjonene til stoppordre med grensene. En stoppordre vil. En finansieringsrunde hvor investorer kjøper aksjer fra et selskap til lavere verdsettelse enn verdsettelsen plassert på. En økonomisk teori om total utgifter i økonomien og dens effekter på produksjon og inflasjon. Keynesian økonomi ble utviklet. En beholdning av en eiendel i en portefølje. En porteføljeinvestering er laget med forventning om å tjene en avkastning på den. This. XENON har ført til forbedret ytelsesberegning til det høyt spesialiserte feltet av genomics. Hele teknologipunktet er å muliggjøre nye fremskritt for samfunnet så rimelig som mulig. Når disse gevinster blir brukt på det biomedisinske yrket, har vi alle fordeler med enhver forbedring, hver dag. En NVMe-basert Intel SSD DC P3700-serie og ny Intel Cache Acceleration Software for Windows arbeidsstasjoner (Intel CAS-W) teknologi for raskere gjengivelse og overføring av modelleringsdata. Enten det er en SUV, en bykjøring, en hybrid eller en luksusmodell etterpå, har du aldri vært et større utvalg av biler tilgjengelig for forbrukeren. Hvert merke har mange modeller, og hver modell er spesifisert annerledes i henhold til formålet og driverne ønsket utseende og kjøring. I Australia alene er det for tiden rundt 65 SUV å velge mellom Å velge en bil er en svært følelsesmessig beslutning. Selv om vi kan velge en bil basert på overkommelighet, merkevare, estetikk eller håndtering, vil en stor del av vår beslutning falle ned fferently i henhold til formålet og drivere ønsket. XENON vil bygge FlashLite-datamaskinen og forhåndskonfigurere operativsystemene og cluster middleware på hovedkontoret i Melbourne. Den fullt funksjonelle FlashLite-datamaskinen, den første av sitt slag i Australia, er planlagt å være oppe på University of Queensland i juli i år. Maritec Trust AUTOMATISK IDENTIFISERINGS SYSTEM, AIS, AtoN, FLEET TRACK PROMOTION: COMBINER 8211 MULTIPLEXER WIFI 8211 4 NMEA KANALER Pris: USD119,00 hver (EXW, begrenset periode, begrenset lager) Dette produktet gir en lavprisløsning, som kombinerer 4 x NMEA Input-porter, multiplexing inngangsdata til WiFi-grensesnitt og 4 x NMEA Output-porter. Lett å bruke webgrensesnitt som er gitt for å sette enheten opp eksternt via WIFI-grensesnittet med en Smart Phone, Tablet, iPad eller bærbar notatbok eller via Ethernet-porten på bordet. WIFI-overføringene distribuerer NMEA-data (AIS, GPS, etc.) for behandling og visning på smarttelefoner, tabletter, iPads, bærbare datamaskiner eller andre passende enheter med egnet apper eller navigasjonsprogramvare. 4 x Inputs 4 x Outputs (underlagt baudrate valg) Standard Baudrates 4800 og 38400 Andre baudrates, 1200 til 115200, brukervalgbar (opprinnelig brukeroppsett) Baudrater blir automatisk senset 2.4GHz IEEE 802.11 n Transmisjon Strøm 20dBm (nominell) Intern antenne 11 Kanaler (2412 8211 2462 MHz) Ethernet RJ45 (konfigurasjons ekstern støtte) HDMI (fremtidig bruk) Strømforsyning: 12 24 VDC Dimensjoner (mm): 150 x 90 x 55 Temperatur: 15 C til 35 C Relativ luftfuktighet: 20 til 75 Skjermet utstyr FCC (USA) CE (Europe) IC (Canada) CMIIT (Kina) RoHS-spesifikasjoner kan endres med forhånds varsel. AIS Aids to Navigation (AtoN) Vårt nye utvalg av AIS Aids to Navigation (AtoN) produkter tilbyr neste generasjon elektronisk navigasjons - og driftsforbedring for styring og drift av havner, kystlinjer og vannveier. En AIS AtoN installeres vanligvis på bøyer og andre hjelpemidler til navigasjon for å gi AtoN-stillingen og kan integreres med lanterner og sensorer som vær, tidevann, temperatur og vannstrøm. AIS AtoN overfører dataene via det vanlige AIS-nettverket, slik at plasseringen av AtoN - og sensorinformasjonen kan overvåkes under alle forhold med AIS-skjerm. Et navigasjonshjelpemiddel (også kjent som navigasjonshjelp, ATON eller navaid) er en hvilken som helst markør som hjelper den reisende i navigasjon, termen er mest brukt til å referere til nautisk eller luftfartsreiser. Vanlige typer slike hjelpemidler inkluderer fyrtårn, buer, tåkesignaler og dagbønner. I følge ordlisten i USAs Coast Guard Light-liste. En hjelp til navigasjon er en hvilken som helst enhet som er ekstern til et fartøy eller et luftfartøy som er spesielt ment å hjelpe navigatører til å bestemme sin posisjon eller sikre kurs, eller for å advare dem om farer eller hindringer for navigasjon. Fordeler med AIS AtoN-systemer som forbedrer kontrollen av vannveiene og sikkerheten Forbedret maritim domenebeskyttelse Nøyaktig sanntidskontroll av bøyeposisjoner under alle værforhold Dynamisk markering av skipsbaner Øyeblikkelig markering av nye farer med virtuell AtoN-projeksjonsfunksjon Automatiske varsler i tilfelle bøye eller lanternfeil Mulighet for å kringkaste miljøinformasjon (meteorologisk og hydrologisk) Maritime Domain Awareness Systems (MDA) Maritimt domenesvarslingssystemer forbedrer effektivitet, sikkerhet og sikkerhet. AIS er et stort teknologisk skritt fremover, og gir en pålitelig, globalt vedtatt kommunikasjonsplattform for å levere applikasjoner som gis mange markedssegmenter. Dette inkluderer beskyttelse og optimalisering av aktiviteter i Eksklusiv økonomisk sone (EEZ). Forbedret effektivitet, sikkerhet og synlighet med AIS I tillegg til forbedret sikkerhet og sikkerhet, brukes AIS til å forbedre operasjonell effektivitet av fartøy, havner og vassdrag, og gir lavere driftskostnader og maksimere lastfaktorer (antall fartøyer). Vårt unike 3D-skjermsystem lar deg styre og overvåke alle aspekter av et strategisk maritimt anlegg. Sikkerhet på vannet er av avgjørende betydning. AIS-enheter bidrar til å forebygge ulykker, og i en uheldig tilfeldighet kan det bidra til å sikre fartøy og mennesker blir funnet og reddet raskt. AIS støtter nasjonal sikkerhet ved å identifisere trusler mot suverene grenser og eksklusive økonomiske soner (EEZ). Arbeid med radar, AIS identifiserer skip ved hjelp av AIS mens radar identifiserer fartøy som ikke har AIS-identifikasjon og kan være potensielle trusler. Rimelig Fleet Monitoring Gjennomføring av et tilpasset fartøysporingssystem innenfor tilgjengelig budsjett for flåter av enhver størrelse. Å gi myndigheter og flåteiere kontroll over deres flåte Våre fartøysporingssystem er designet for å tilby rimelig, men garantert flåteovervåking. Bruken av flere teknologier, inkludert satellitt AIS der det er nødvendig, tillater at systemet vårt enkelt kan distribueres langs en hvilken som helst kyst, uansett tilgjengeligheten av kystovervåkingssteder, minimumskostnader, maksimal funksjonalitet. AIS forbedrer de morsomme aspektene ved båtliv AIS forbedrer sikkerheten til fritidsbåtliv og øker moroa mens du er på vannet. De potensielle farene ved kommersielle fartøy reduseres, mens informasjonen fra en AIS-transceiver vil gi interessant informasjon om vær og nærliggende skip. AIS Produkter og løsninger AIS AtoN Chronos Type 1 038 Type 3 Produktkode. Type 1: 418-0050 038 Type 3. 418-0065 Chronos er et internasjonalt sertifisert Type 1 og Type 3 AIS AtoN med verdens laveste strømforbruk. Tilbyr et komplett spekter av funksjoner, inkludert overføring av virtuelle AtoN-mål, over luftkonfigurasjon og kjetting. Kroner kan knyttes direkte sammen med lys og RACONS, og til et bredt spekter av sensorer når de er koblet til Chronos Sensor Interface-produktet (valgfritt). Den lille, tøffe kabinettet er designet for kontinuerlig, langvarig bruk i selv de mest ekstreme omgivelsene fra ekvator til polene og kan installeres i de stramme rom. Sertifisert Type 1 og Type 3 Påvist driftsikkerhet Ultra lavt strømforbruk i alle driftsformer Små størrelser for installasjon i tetteste rom Designet og produsert for de tøffeste miljøene Flere fleksible sensorgrensesnitt, kombinert med Chronos Sensor Interface (valgfritt Tilpassing Våre produkter gir uovertruffen evne til å tilpasses for spesifikke applikasjoner og markeder. Ytterligere funksjoner og funksjoner kan spesifiseres og implementeres og spenner fra enkle til komplekse kryptering og meldingsfunksjoner. Sertifisering Dette produktet er fullt testet og sertifisert til relevante internasjonale standarder og produktspesifikasjoner. Som en del av OEM-tilpasningsprosessen i varemerket, kan internasjonal sertifisering overføres til varemerket ditt i løpet av få uker. AIS AtoN Chronos Type 1 038 Type 3 AtoN Funksjoner Type 1 og Type 3-alternativer tilgjengelig Støtter konfigurasjon med VDL-kommandoen Kjettingalternativ tilgjengelig Customisab le sensor interfacing Virtual AtoN-støtte Mål: 172mm x 120mm x 55mm Vekt: 350g Elektrisk 12 til 24VDC Strømforbruk: Type 1 AtoN (FATDMA) mindre enn 0,09Ahday Strømforbruk: Type 3 AtoN (RATDMA) mindre enn 0,8 Ahday med 3 minutters posisjon rapporteringshastighet Grensesnitt USB (for konfigurasjon) Koblingskobling 8211 har to funksjoner, kun en kan brukes til enhver tid: Koble til et Light, RACON og en ekstern NMEA0183-port, koble til sensorgrensesnittet (valgfritt) via Link-kabelen som følger med Sensorgrensesnitt VHF Transceiver Transmitter: x 1 mottaker. x 2 Frekvens: 156.025 til 162.025MHz i 25KHz trinn Utgangseffekt: 1W, 2W, 5W eller 12,5W Kanalbåndbredde: 25KHz Kanalstrinn: 25KHz Modulasjonsmodus: 25KHz GMSK (AIS, send og motta) Bithastighet: 9600 bs (GMSK) Mottakerfølsomhet: Isolerte analoge innganger: To ikke-isolerte analoge innganger. Område 13,75 V, 16 bits oppløsning Ikke-isolerte analoge innganger: To ikke-isolerte analoge innganger. Område 37.2V, 12 bit oppløsning Strømforløpsløft: Lyssensor, maks 5A. Måling av strømmer opptil 0,5A med 12 bits oppløsning Relédrift: En relédriverutgang, maks. Belastning 200mA ved 60VDC Miljø Driftstemperatur: -25C til 55C Vanninntrengning: IPx6 og IPx7 Dimensjoner Produktkode. Type 1. 418-0009 (TR), 418-0010 (TRS) Type 3. 418-0001 (TR), 418-0003 (TRS) Carbon er et internasjonalt sertifisert Type 1 og Type 3 AIS AtoN med verdens laveste strømforbruk . Tilbyr et komplett spekter av funksjoner, inkludert overføring av virtuelle AtoN-mål, enkel integrering med lanterner og eksterne sensorer, samt over luftkonfigurasjon og kjetting. Den herdede kabinettet er designet for kontinuerlig, langvarig bruk i selv de mest ekstreme omgivelsene fra ekvator til polene. Sertifisert Type 1 og Type 3 Ultra lavt strømforbruk i alle driftsmodusene Designet og produsert for de tøffeste miljøene Integrert GPS-antenne med valgfri ekstern inngang Flere fleksible sensorgrensesnitt (TRS) Påvist driftsikkerhet Fullt funksjonssett Tilpasning Våre produkter tilbyr uovertruffen evne til å være tilpasset spesifikke applikasjoner og markeder. Ytterligere funksjoner og funksjoner kan spesifiseres og implementeres og spenner fra enkle til komplekse krypterings - og meldingsfunksjoner. Sertifisering Dette produktet er fullt testet og sertifisert til relevante internasjonale standarder og produktspesifikasjoner (FCC (USA), Industry Canada og R038TTE (CE) Type Approval). AIS AtoN Carbon Type 1 038 Type 3 AtoN Funksjoner Type 1 og Type 3-alternativer tilgjengelig Støtter konfigurasjon ved VDL-kommandoen Tilkoblingsalternativ tilgjengelig Tilpassbar sensorgrensesnitt Virtual AtoN-støtte Dimensjoner: 284 x 180 mm (H x D) Vekt: 1,2 kg Elektrisk 12 til 24VDC Strøm forbruk: Type 1 AtoN (FATDMA) mindre enn 0,09Ahday Strømforbruk: Type 3 AtoN (RATDMA) mindre enn 0,8 Ahday (med 3 minutters posisjon rapporteringsfrekvens) Grensesnitt grunnleggende AtoN (TR TRS) USB (for konfigurasjon) IEC61162-1 porter: To (NMEA0183) ved 38400 baud Logikknivå IO-linjer: 5 konfigurerbare Grensesnitt via valgfritt sensorgrensesnitt (TRS) Fem isolerte digitale innganger To isolerte analoge innganger 0 til 36VDC Tre ikke-isolerte analoge innganger To relédrev utganger Analog strømforbruk (opptil 5A ) Fem ikke-isolerte logikknivå inngangsutgangskanaler NMEA0183 (IEC61162-12) port To RS232 porter konfigurerbare baudhastigheter SDI-12 grensesnitt VHF Transceiver Transmitter: x 1 mottaker. x 2 Frekvens: 156.025 til 162.025MHz i 25KHz trinn Utgangseffekt: 1W, 2W, 5W eller 12,5W Kanalbåndbredde: 25KHz Kanalstrinn: 25KHz Modulasjonsmodus: 25KHz GMSK (AIS, send og motta) Bithastighet: 9600 bs (GMSK) Mottaker følsomhet: AIS AtoN Express Type 1 Produktkode. 418-0012 Fullt sertifisert og integrert Type 1 AIS AtoN med internt oppladbart batteri. Designet for rask og enkel distribusjon på selv de minste bøyene. Kunne operere i over 5 dager mellom ladninger eller koble direkte til en ekstern strømkilde for permanente installasjoner. Unikt, sikker hurtigbrakett-system. Sertifisert Type 1 AIS AtoN Integrert og beskyttet GPS 038 VHF-antenner Internt oppladbart batteri Ultra lavt strømforbruk Tilpasning SRT-produkter gir uovertruffen evne til å tilpasses for spesifikke applikasjoner og markeder. Ytterligere funksjoner og funksjoner kan spesifiseres og implementeres og spenner fra enkle til komplekse krypterings - og meldingsfunksjoner. Sertifisering Dette produktet er fullt testet og sertifisert til relevante internasjonale standarder og produktspesifikasjoner (FCC (USA), Industry Canada og R038TTE (CE) Type Approval). AIS AtoN Express Type 1 AtoN Funksjoner Type 1 FATDMA-operasjon Melding 21 overføring Dimensjoner: 375mm x 67mm maks. (H x D) Vekt: 350 g (kun AtoN Express-enhet) Monteringsbrakett: Min maks polediameter 8211 25 mm til 55 mm Elektrisk strømforsyning: Bygget i 2100 mAh litium-ion batteripakke Driftstid: Opptil 5 dager drift ved 5 minutters rapporteringsintervall Valgfritt: Ekstern strømforsyning (12 til 24VDC) Strømforbruk: Ekstern strømforsyning AIS Klasse A 8211 A100 AIS Klasse B B300 SKAL LØSES SOM Produktkode. TBA Em-trak B300 AIS klasse B tilbyr en unik kombinasjon av seighet og ytelse som er ideell for bruk i harde kommersielle marine miljøer. Etter femten år med å skape marinelektronikkprodukter, forstår vi de harde realitetene i det kommersielle havmiljøet. B300 er konstruert og produsert spesielt for å fungere pålitelig og sikkert under disse forholdene, samtidig som den leverer best i klasse AIS-mottak og overføringsytelse. Produktoversikt Fullstendig sertifisert AIS klasse B Vanntett IP67-sertifisert Støt og vibrasjonsbeskyttet Lavt strømforbruk Mottar og behandler alle AIS-meldingstyper Stille modusfunksjon Flere grensesnitt: NMEA0183, NMEA2000 sikrer kompatibilitet med plug-and-play med de fleste skjermer. Intern GPS-antenne betyr at en ekstern GPS antenne er valgfritt Valgfri anti-manipulasjon og sikkerhetsfunksjoner B300 kan forbedres og tilpasses for å møte et bredt spekter av spesifikke bruker - og regionale krav. Anti-tamper-kryptering Konfigurerbar frekvens og kanaler Konfigurerbare SO og CS-driftsmoduser Tilpasset AIS-meldinger Variabel overføringsevne ABSEA satellittdeteksjonsforbedringsteknologi for utvidet sporing av sporing AIS klasse B B300 Mål: 140 x 100 x 50 mm (D x B x H) Vekt: 280g 12 eller 24V DC Strømforbruk: 150mA 12VDC, AIS klasse B B100 Produktkode. 411-0001 Em-trak Klasse B AIS B100 er en internasjonalt sertifisert, fullverdig, høy ytelse klasse B AIS Transceiver. Små, lyse og med flere grensesnitt som NMEA2000, NMEA0183, USB og SD-datakort, er em-trak AIS Class B100 enkelt å installere og konfigurere. Klasse B AIS B100 sender samtidig og mottar alle AIS-meldinger i sanntid, og kommer som standard med skjult modusfunksjonalitet (send onoff). Ingen kompromiss ytelse og kvalitet til en rimelig pris. Produktoversikt Rmax-teknologi for høy ytelse. Liten og lett. Stille modusfunksjoner. Høy kvalitet, konstruert til å vare. SD-kort for datalogging. NMEA2000 og NMEA0183. USB, PC og Mac-tilkobling. AIS B100 er et hjelpemiddel for navigering og må ikke påberopes for å gi nøyaktig navigasjonsinformasjon. AIS er ikke en erstatning for våkne menneskelige utkikk og andre navigasjonshjelpemidler som Radar. Utførelsen av B100 kan være alvorlig svekket hvis den ikke installeres som beskrevet i brukerhåndboken, eller på grunn av andre faktorer som vær og eller i nærheten av sendeenheter. Kompatibilitet med andre systemer kan variere og er avhengig av tredjepartssystemer som gjenkjenner standardutgangene fra B100. AIS klasse B B100 Størrelse 116mm x 115m x 37mm Vekt 150g 12 eller 24V DC (9,6-15,6V) Strømforbruk AIS Klasse B 8211 Identifikator I100 Produktkode. 417-0001 Em-trak AIS I100 Identifier er en fullt integrert Identifier Class BCS-kompatibel fartøy som sporer AIS-transceiver. Em-trak AIS I100 Identifier har både GPS - og VHF-antenner integrert i et sikkerhetsforseglet, IP68 vanntett, robust skall. Strøm kan leveres fra fartøyet eller uavhengig av eget internt oppladbart batteri som gir opptil 7 dager kontinuerlig drift mellom ladningene. Flere sikkerhets - og anti-manipuleringsfunksjoner samt et sikkert 6 måneders reisedatabasefunksjonalitetsalternativ, gjør identifikatoren ideell for maritime sikkerhetsrelaterte applikasjoner. Produktoversikt Liten og lett. Forbedrede sikkerhetsfunksjoner. Robust design sikrer operativ ytelse. Sikrer AIS-systemets integritet. Kan konfigureres. Fleksible strømalternativer. AIS klasse B 8211 Identifikator I100 Dimensjoner: 350mm x 63mm maks diameter Vekt: 250g (kun identifikasjonsenhet) Monteringsbrakett min maks pole diameter: 25mm til 55mm Bygget i 2100mAh litium-ion batteripakke Opptil 5 dager driftstid (avhengig av konfigurert rapportering hastighet) Ladetid: 5 timer Ladestasjon levert med universell inngang Vekselstrømadapter Konfigurasjon Batchkonfigurasjon kan utføres ved produksjon på forespørsel InterfaceConnectors Ladestyring og konfigurasjonskontakter er innebygd i Identifier VHF Intelligent Transmitter Sender x 1 Mottaker x 1 (kun for bærersensor) Frekvens: 156.025 til 162.025 MHz i 25kHz trinn Utgangseffekt: 1W EIRP Kanalbåndbredde: 25KHz Kanalstrinn: 25KHz Modulasjonsmoduser 25KHz GMSK (kun AIS, TX) Bitrate 8211 9600 bs (GMSK) GPS-mottaker (AIS Internal) IEC 61108-1 Ed. 2.0-kompatibel 50-kanals mottaker WAAS EGNOS aktivert for bedre stillingsnøyaktighet Utformet for å være kompatibel med følgende standarder: IEC60945 Edn 4.0 8211 Miljøkrav Beskyttet ITU-RM.1371-3 8211 Universell AIS Tekniske Egenskaper IEC61108-1 8211 GPS-mottakerutstyr I100-vilkårlig krever lokal radio godkjenning og sertifisering av relevante myndigheter. AIS Klasse B 8211 Identifikator I100 Leveres med: Polmonteringsbrakett Ladestasjon med nettadapter Brukerhåndbok og hurtigstartguide AIS Klasse B B212 (2W12W) Produktkode. 410-0005 B212 gir full AIS klasse B-funksjonalitet med sofistikert konfigurerbar overføringseffekt på 2W eller 12W for å forbedre rekkevidden. Vedlagt i en IPx7 robust kabinett, tilbyr B212 den ultimate profesjonelle AIS-enheten. B212 kan konfigureres til å overføre til enten standard 2 W eller 12 W transmisjonskraft for å sikre maksimal AIS-sendingsområde. Em-trak B212 har NMEA0183 tilkobling og proAIS konfigurasjonsverktøy for enkel installasjon og oppsett. Brannhemmende, vanntett plasthylster av marine klasse garanterer lang levetid og ytelse selv i de vanskeligste miljøene. Produktoversikt Teknologi for høy ytelse. Liten og lett. Robustt vanntett kabinett. Høy kvalitet, konstruert til å vare. NMEA0183 038 RS232 x2. AIS B212 er et hjelpemiddel for navigering og må ikke påberopes for å gi nøyaktig navigasjonsinformasjon. AIS er ikke en erstatning for våkne menneskelige utkikk og andre navigasjonshjelpemidler som Radar. Utførelsen av B212 kan være alvorlig svekket hvis den ikke installeres som beskrevet i brukerhåndboken, eller på grunn av andre faktorer som vær og eller i nærheten av sendeenheter. Kompatibilitet med andre systemer kan variere og er avhengig av tredjepartssystemer som gjenkjenner standardutgangene fra B212. AIS klasse B B212 (2W12W) Dimensjoner: 215mm x 185mm x 67mm (transceiver) Vekt: 2,4kg (inkludert emballasje) 12V DC (9,6-15,6V) Strømforbruk: 4W gjennomsnitt, toppstrøm 5A Datagrensesnitt NMEA0183 38,4k baudutgang RS232 38,4k baud bi-directional x2 Koblinger VHF-antennekontakt SO-239 GPS-antennekontakt 8211 TNC RS232 datakoblinger Kvinnelig 9-veis D-type VHF Transceiver Transmitter x 1 Mottaker x 2 (en gang delt mellom AISDSC) Frekvens: 156.025 til 162.025 MHz i 25KHz trinn Utgangseffekt 33dBm 1,5 dB 41dBm 1,5 dB Kanalbåndbredde: 25KHz Bitrate 9600 bs GMSK 038 1200 bs FSK RX følsomhet AIS mottaker R100 Produktkode. 412-0001 Em-trak AIS R100 er en høy ytelse med tokanals AIS-mottaker som gir overlegen ytelse. AIS R100 er en integrert enkel plug-and-play-kompatibilitet med de fleste kartplottere og PCer, og AIS R100 mottar og dekoder alle AIS-meldinger i sanntid. Avansert Rmax-teknologi sikrer at AIS R100 kan se flere fartøy i et større område samtidig som det sparer vitalt om bord. Produktoversikt Rmax-teknologi for høy ytelse. Liten og lett. Enkel å bruke, konfigurere og nyt. Høy kvalitet, konstruert til å vare. Dekoder hver AIS-melding i sanntid. USB, PC og Mac-tilkobling. AIS-mottaker R100 Størrelse 116mm x 115m x 37mm Vekt 120g 12 eller 24V DC Strømforbruk 90mA nominelt ved 12V Data grensesnitt USB NMEA0183 38,4k baud utgang (AIS data og multiplex utgang) NMEA0183 4.8k baud inngang ( multiplexinngang) Koblinger 12 pin NMEA0183 og strøm VHF-antennekontakt SO-239 USB mini-B VHF mottaker mottaker 1 frekvens: 161.975 MHz Mottaker 2 frekvens: 162.025 MHz Kanalbåndbredde: 25kHz Modulasjonsmodus: 25kHz GMSK Bitrate 9600 bs RX følsomhet AIS R100 er et hjelpemiddel for navigering og må ikke påberopes for å gi nøyaktig navigasjonsinformasjon. AIS er ikke en erstatning for våkne menneskelige utkikk og andre navigasjonshjelpemidler som Radar. Utførelsen av R100 kan være alvorlig svekket hvis den ikke installeres som beskrevet i brukerhåndboken, eller på grunn av andre faktorer som vær og eller i nærheten av sendeenheter. Kompatibilitet med andre systemer kan variere og er avhengig av tredjepartssystemer som anerkjenner standardutgangene fra R100. AIS mottaker R100 Leveres med: 2m (6,5ft) strøm og NMEA0183 datakabel 1m USB-kabel Brukerhåndbok og hurtigstart Monteringsskruer Antenne Splitter S100 Produktkode. 416-0013 Em-trak AIS S100 Antenne Splitter gjør at Klasse B AIS og VHF radio kan dele en enkelt antenne. Em-trak AIS S100 Antenna Splitter, har patentert teknologi for å sikre ytelse og integritet til begge enhetene, mens vår Clear-Call-teknologi garanterer prioritet for din VHF-radio under alle omstendigheter. Ideell for AIS installasjoner der en eksisterende VHF antenne allerede er installert. Bevist ytelse som du kan stole på. Produktoversikt Enkel å installere. Hurtigkobling sikrer ikke tap av meldinger. Forbedrede sikkerhetsfunksjoner. Liten og lett. Høy kvalitet, konstruert til å vare. Antenne Splitter S100 Overordnede dimensjoner 8211 120mm x 80mm x 50mm SO-239-kontakt for VHF-antenneforbindelse SO-239-kontakt for VHF-radioforbindelse BNC-kontakt for AIS-transpondertilkobling 12 til 24VDC (maks. Maks. 9 til 32V) Nåværende trekk AIS Coast Station Produkt Kode. 423-0001 (Transceiver) En høy ytelsesbasert AIS Coast Station. Utviklet av SRT Marine Technology, gir AIS Coast Station en fleksibel, høy ytelsesbasert AIS-løsning. Coast Station gir full nettverkstilkobling og streaming av mottatte AIS-meldinger til en ekstern plassering. Testet til de høyeste spesifikasjonene er Coast Station egnet for distribusjon som en del av kjernen AIS infrastruktur over hele verden. Den innovative SRT AIS Coast Station er ideell for å lage AIS-nettverk av enhver størrelse. En del av de nye SRT System Solutions. Enkel installasjon, bruk, optimal ytelse og pålitelighet kommer sammen i SRT AIS Coast Station. Høypresterende AIS-mottakere kombinert med et fleksibelt nettverksgrensesnitt muliggjør streaming av sanntid AIS-data til flere steder på eksterne eller lokale nettverk. Tilgjengelig som transceiver stasjon som opererer som AIS AtoN. Kompakt og enkelt å installere 038 konfigurere. Data kan streames til flere eksterne steder som muliggjør overflødig systemgjennomføring. Med kablet og trådløs internettilgang. Feeds direkte til utpekte IP-adresser. I mottaksmodus er den egnet for viktige kystovervåkingsprogrammer med mottak og streaming av alle AIS-meldinger. AIS AtoN-transceiveren utvider sin evne med AIS-overføringer som markerer beliggenheten til Coast Station som AIS Aid to Navigation. Det kan også konfigureres til å overføre flere syntetiske AIS AtoN mål som markerer offshore strukturer eller farer. Ekstern konfigurasjon av AIS AtoN kan aktiveres når Coast Station er integrert i et privat nettverk. AIS Coast Station Dimensjoner: 140mm x 130mm x 35mm Vekt: 500g (kun hovedenhet) Strømforbruk AIS SART100 Produktkode. 409-0018 Em-trak AIS SART100 er et internasjonalt sertifisert (Wheelmark) søke - og rednings transponder. Em-trak AIS SART100 er kvalifisert til å bli lagret uforstyrret i opptil fem år, og er umiddelbart i drift i nødstilfeller. Hver enhet leveres som standard med bulkhodemonteringsbrakett, gripepose og monteringspinne. Ekstremt robust vil SART100 ikke la deg ned når du trenger det mest. Produktoversikt Avansert teknologi maksimerer rekkevidde. Høy kvalitet, designet for å vare. Designet for å operere i det hardeste miljøet. Liten og lett. Fleksible monteringsalternativer. Internasjonalt sertifisert. AIS SART100 Dimensjoner: 381mm x 67mm maks diameter Vekt: 250g Internt ufarlig litiumbatteri med 5 års lagringstid Minimum 96 timers driftstid GPS-mottaker 50 kanaler IEC 61108-1-kompatibel Kaldstarttid typisk AIS-tester M1 AIS-testfunksjonene inkluderer AIS VDLDSC, Pilot Plug og NMEARS422 ekstern sensor vurdering. AIS Tester M1 opererer på AIS1 (Ch87B), AIS2 (Ch88B) og DSC (Ch70) og utfører de nødvendige AIS-klasse A-tester i samsvar med retningslinjene for årlig testing av AIS-enheten MSC.1Circ.1252 og IMO Resolution MSC.308 (88) (SOLAS kapittel V forordning 18.9). Den er utformet i henhold til relevante standarder og anbefalinger. Designet for å utføre AIS-klasse A, AIS klasse B, AIS-basestasjon, AIS AtoN, AIS SAR, AIS-mottakere og AIS SART-operasjonstester. Det er en praktisk batteridrevet håndholdt enhet med LCD-skjerm. Testresultater kan vises på LCD-skjermen. Testresultater kan også lagres i ikke-flyktig minne for videre behandling (nedlasting til PC, bærbar PC og generering av testrapporter). Resultater for opptil ti testmøter (10 x AIS transpondere) kan lagres om gangen. Ingen GPS er nødvendig. En proprietær RATDMA-slot-synkroniseringsalgoritme brukes til å generere VDL - og VDL-forhørsmeldinger. AIS-testeren brukes over hele verden av skipsradioundersøkere, klassifikasjonsselskaper, administrative myndigheter og AIS-utstyrsinstallatører. Poll, motta og evaluer data fra AIS-transpondere. Simuler AIS-dataoverføringer, inkludert skipets navn, posisjon, kurs, hastighet, lengde og stråle osv. Pollinformasjon på kanal 70 Simulere NMEA-dataoverføringer Frekvensmålinger Channel AIS1 (161.975 MHz) kanal AIS2 Kanal DSC (156.525 MHz) Kanal DSC (161.575 MHz) Kanal AIS2 (162.025 MHz) Kanal DSC (156.525 MHz) AIS Tester M1 Signal Generator Utgangseffekt: 2mW (1,0,5 mW) AIS frekvens: 161.975.162.025 MHz AIS-kanalbehandling: AIS1 038 AIS2 AIS-modulering: FM-GMSK AIS-datahastighet: 9600 bitssec DSC-frekvens: 156,525 MHz DSC-modulering: FSK (V23) DSC-datahastighet: 1200 bitssec AIS 038 DSC-kanalavstand: 25 kHz mottakere AIS-frekvens: 161,975, 162,025 MHz (AIS1 038 AIS2) AIS-kanalbehandling: AIS1 038 AIS2 AIS-datahastighet: 9600 bitssec AIS-følsomhet: -47 dBm (ANT BNC) DSC-datahastighet: 1200 bitssec DSC frekvens: 156,525 MHz DSC følsomhet: -37 dBm (ANT BN C) AIS 038 DSC-kanalavstand: 25 kHz AIS VDL-meldinger Kodekode: 1,2,3,4,5,9,11,14,18,19,21,24 Interrogation (kode): 3,4,5,9 , 11,18,19,21,24 DSC (kodetekode): Testsignal 1 (IEC61933-2) (dekode bare AIS SART-melding) IO Interface NMEA: Utgang: VDM 038 VDO NMEA: Terminalinngang (viser først 32 tegn) IO Grensesnitt Presentasjon: RS232 38400 bitssec Pilotport: RS422 38400 bitssec NMEA-terminal: RS422 4800-38400 bitssec Design referansestandarder ITU. R M.1371 IEC61993-2 IEC62287-1 IEC61162-12 EN50081-1 EN50082-1 ​​EN55022 EN61000-4-2 EN61000-4-3 IEC62320-1 IEC62320-2 IMO SNCirc.227 MSC.74 (69), Vedlegg 3 AIS Tester M1 Leveres med AIS Tester M1 Attenuator PC-kabel (USB-A Type) 1,5 m PC-kabel (DB9 til NMEA) med åpne ledninger RF-kabel TNC-TNC RF-kabel BNC-BNC RF-kontakt BNC-UHF-antenne (helicalrubber-duck) (brukes til utstrålede tester) Teknisk beskrivelse og brukerhåndbok Programvare - og programvarebrukere guidemanual (lastes ned fra nettsiden) AIS Tester M1 406MHz Beacon Tester 406MHz SARSAT Beacon Tester er designet for å sjekke de maritime nødbrakoner som opererer via COSPAS-SARSAT-systemet, som for eksempel nødposisjon indikerende radiobelysning (EPIRBs). 406MHz Beacon Tester er spesifisert serviceutstyr og pålitelig testløsning for skipmålerne, beacon leverandører, klassifikasjonsselskaper og administrative myndigheter. 406MHz SARSAT Beacon Tester gir nøyaktig, uavhengig validering av driften av COSPAS-SARSAT nødbeacons i et volum på: årlige testkrav landbasert vedlikehold under IMO Circular 1040 og andre oppløsningskrav rask sjekk etter beacons koding eller installasjon 406MHz Beacon Tester kan motta overføringen fra alle 406 MHz COSPAS-SARSAT-mottakere fra en hvilken som helst produsent som sender enten i testmodus eller i reell varslingsmodus. Tillegg gir testeren mottak og kontroll av 121,5MHz hjemmesender-signal. Signalet kan mottas via kringkastingen av Antenner eller tester kan kobles direkte ved hjelp av kabel gjennom en egnet demper (tilleggsutstyr). Tester kan utføres i et hvilket som helst rom hvis TEST MODE for nødbelyst brukes. Radierte tester i reell varsling nødmodus bør bare utføres ved hjelp av skjermet rom (eller innkapsling). Det er veldig enkelt å sjekke nødbeaconoperasjonen ved hjelp av 406MHz SARSAT BEACON Tester. Slå på testeren og snu lyset til TEST-modus. Kontroller at det er minst 3 meter (15 meter maks) avstand mellom testeren og fyret, og gjør enkle tiltak for å utføre testprosedyrene. Testeren vil motta signalet, måle frekvensverdier, effektnivå i alle kanaler, signalvarighet, beregne og sammenligne BCH-koden og til slutt dekode all nødinformasjon automatisk. Testeren gir demodulering og dekoding av nødinformasjonen og viser etter eget valg koden (15 Hex ID eller meldingen 1-112 bit), samt all dekodet informasjon i tekstvisning med alle målte parametere. BCH-koden beregnes og sammenlignes med den mottatte og resultatet vises. Alle data lagres i minnet for videre behandling, 10 minneblokker er tilgjengelige. Alle nøddata kan vises på testerne LCD eller kan overføres til PC for prosesjon. Siden det er avgjørende for beacon ID å bli registrert hos de nasjonale myndighetene, gir 40 SARSAT BEACON Tester 406 MHz en enkel måte å verifisere ID etter installasjon eller omprogrammering. Testeren gjør det mulig å utføre måling av signalparametere ved hjelp av standard ekstern antenne (fra 3 til 15 meter), samt via høyfrekvente kabel og demperforbindelse. Note: attenuator is required for power level measurements, otherwise the power level will be only estimated. The tester is lightweight, hand-held and user-friendly in usage, has keyboard and LCD with backlight. The tester power supply is performed by 4 AA batteries 1,5V, as well as by external DC source with voltage 4,57V and load current no less than 300 mA. This tester can be used for testing of personal locator beacons (PLB) or any other device (SSAS, SVDR, VDR) operating within COSPAS-SARSAT system. All 406 MHz COSPAS-SARSAT protocols will be decoded Reception the signal within the range of 406.020406.040 MHz frequencies Easy and quick audio-control of the sweep signal presence on 121,5 MHz frequency Internal database of received messages with possibility to save upto 10 results Easy connection to PC, laptop, notebook to process the stored data Windows user friendly desktop application for database storage and review, process and test reports printout Long life batteries, easy replace Easy recalibration without returning back to factory 1 year warranty Connection to Computer After all tests are done usually it is required to process the measured data, prepare and print the test reports. Thus the 406MHz tester can be easily connected to any PC or laptop. The connection is carried out by means of standard USB A-USB A cable and special software available on this website. The minimal requirements are Microsoft OS, such as Windows XP, Windows Vista or Windows 7 and at least 1 USB port. No special hardware configuration is required. Specific FTDI driver should be installed for proper connection. It can be downloaded at our web-site as well. It is very simple to connect the tester to PC. Connect one side of the cable to tester and other to PC. Then install the drivers following the standard Windows wizard. After the driver is installed run the software. No installation is required. Just run the executive file and press DOWNLOAD MESSAGE button. All saved data will be transferred to PC. 406MHz Beacon Tester Technical Description The SARSAT tester performs the following: reception, demodulation and decoding of the emergency information transmitted on channel 406 MHz frequency measurement of 406 MHz signal in range of 406.020406.040MHz with accuracy to 500 Hz audio-control of the sweep 121,5 MHz signal presence in range of 12150010 kHz power level measurement on 406 MHz channel within the range 19 43 dBm or 0,08W 8211 20W with accuracy to 3,0 dB by means of antenna and 0,5 dB by means of attenuator power level measurement on 121.5 MHz channel within the range 13 20 dBm or 20-100 mW with accuracy to 3,0 dB by means of antenna and 0,5 dB by means of attenuator estimation of the positivenegative phase deviation of modulated signal with accuracy to 2,8 measurement of total transmission time of 406 MHz signal with accuracy to 0,2 measurement of unmodulated carrier duration of 406 MHz signal estimation of the equivalent radiated power of 406 MHz signal through broadcast Designed to operate at the temperature range from 0C to 45C and relative air humidity should be no more than 95, which is determined by used LCD. The tester power supply is performed by 4 AA batteries 1,5 V, as well as by external DC source with voltage 4,57 V and load current no less than 300 . The tester is power supplied by USB cable when connected to computer or net USB adapter. Continuous battery operation time is approxamitly 6 hours. 406MHz Beacon Tester Supplied with: 406MHz BEACON Tester Antenna PC cable (USB A USB A 1.5m) 4 AA batteries Technical description and operation manual (English) Device packing Software and software users manual (available at our website) 406MHz Beacon Tester SART Tester 9GHz The International Maritime Organization requires that all GMDSS equipment is maintained to ensure it meets the appropriate performance requirements. In the event of test failure, ships maybe detained in Port. The 9GHz Search and rescue radar transponders (RADAR-SART) is important safety device and it must be checked regularly, annually or during shore-based maintenance. The SART Tester is designed to provide accurate, independent validation of the operation of any Radar-SART in accordance with the requirements of SOLAS 8211 7488 and other local classification authorities. The SART Tester is specified equipment for ship surveyors, classification societies and administrative authorities. The SART Tester allows ensuring the SART meets the appropriate performance requirements. The SART Tester is portable and easy in use. It is far more effective and reliable than the primitive self-test function offered by any SART. The test results shown on LCD display or printed make easy the further analysis of the SART efficiency. NATO Serial Number: 6625-12-379-2933 It is very simple to check RADAR-SART operation by means of SART Tester. Turn on the tester and then turn on the RADAR-SART. Make sure that there is at least 1,5 meters distance between the tester and the SART and make simple actions to carry out the test procedure. The SART Tester will receive the RADAR-SART signal, measure the frequency carrier, signal duration, frequency sweep number and estimate the power level of emitted signal. The time of one measurement cycle does not exceed 2 minutes. All data will be saved in memory for further processing. The measured data can be viewed by means of built-in LCD or can be transferred to any PC or laptop. The tester is lightweight, hand-held and user-friendly in usage, has keyboard and LCD with backlight. The tester power supply is performed by built-in rechargeable power supply unit. All manufacturers RADAR-SART can be tested Reception the signal within the range of 91409560 Mhz frequencies Easy and quick audio-control of the sweep signal presence Internal database of received messages Easy connection to PC, laptop, notebook to process the stored data Windows user friendly desktop application for database storage and review, process and test reports printout Long life batteries, easy replace Easy recalibration without returning back to factory 1year warranty SART Tester connected to Computer After all tests are done usually it is required to process the measured data, prepare and print the test reports. The RADAR-SART Tester can be easily connected to any PC or laptop. The connection is carried out by means of special cable included in standard delivery set and special software available on this website. The minimal requirements are Microsoft OS, such as Windows XP, Windows Vista or Windows 7 and at least 1 physical COM-port. No special hardware configuration is required. It is very simple to connect the tester to PC. Connect one side of the cable to tester and other to PC. No software installation is required. Just run the executive file and press DOWNLOAD MESSAGE button. All saved data will be transferred to PC. SART Tester 9GHz Technical Description The SART Tester performs the following: automatic measurement of SART parameters. The time of one measurement cycle does not exceed 2 minutes measurement of response signal carrier frequency within the range 91409560Mhz measurement of response signal duration within the range of 50150mcs indication of response signal power level within the range of r300950mW 1 cycle operation time without recharging is not less 7 hours automatic monitoring of checked parameters with displaying them on LCD and connection to PC for further processing storage of 10 measured parameter blocks in the nonvolatile memory The current consumption of the device power supplied by batteries (built-in battery 6 V) in standby mode is AIS Software 8211 GEOVS Featuring 8211 3D Visualisation Technology GEOVS is our range of visualisation and network solutions providing a unique and powerful perspective of any marine domain. Converting information from multiple sensors, such as AIS and Radar into a real time digital 3D environment that you can manipulate and control. We provide customers with complete system solutions. With access to the complete technology and product portfolio, coupled with unmatched knowledge and experience, our ability to deliver innovative and customised solutions is unrivalled. Our expertise is in providing authorities with solutions to their maritime domain monitoring requirements. From creating a control system for the smallest waterway or port to a national scale system tracking all vessels within your EEZ, our solutions can create a robust and fully interoperable system solution. GEOVS Controller A full maritime domain control room solution incorporating our unique visualisation technology. Full control of your network with administration control features and functions as well as a full array of data display and manipulation features and functions. GEOVS Hub A robust and secure central database solution for data generated by multiple networked sensors. Provides a single secure repository of data which can be accessed by authorised users via the GEOVS - Controller and Viewer platforms. GEOVS Viewer The ultimate in maritime domain awareness visualisation technology. Uniquely intuitive real time 2D and 3D display of AIS and other data. Designed to securely connect to the central data store (hub). AIS Fleet Tracking Introduction Maritime domain awareness systems improve efficiency, safety and security. Automatic Identification System (AIS) is a major technological step forward, providing a reliable, globally adopted communication platform to deliver applications that benefit many market segments. This includes protecting and optimizing activities in your Exclusive Economic Zone (EEZ). Affordable fleet monitoring Implementing a customised vessel tracking system within available budget. Giving authorities control of their fleet Our vessel tracking system is designed to offer affordable, yet guaranteed fleet monitoring. The use of multiple technologies permits our system to be easily deployed along any coastline no matter the availability of coast monitoring locations minimum cost, maximum functionality. Rugged Vessel Transceivers We offer a wide range of vessel transceivers suitable for installation on any vessel of any size or type. Each offers a wide range of security, installation and other configurable options to enable an optimised, proven and reliable solution that are practical for large or small scale rollouts. Intelligent System Architecture Our system merges terrestrial AIS and satellite sourced data transmitted by your vessels into a secure, powerful database located at a site of your choosing. Intelligent and highly configurable, our core system architecture is robust and scalable to suit your specific requirements. Advanced display technology Our advanced, intuitive and digitally enhanced 2D and 3D display solutions enable you to quickly make sense of the monitoring data, highlighting activities and areas which are of interest to you. This all translates into enhanced maritime domain awareness. How it works Our vessel tracking system offers guaranteed real time coverage, enabling you to track any vessel anywhere, any time and with complete integrity at an affordable cost. This proven system offers you a guaranteed level of performance to suit your budget, in terms of how often the status of any given vessel is updated. This places you in full control of both your marine domain and your budget. Our system achieves this through the seamless fusion of terrestrial AIS and satellite technologies and built in vessel transceiver and system intelligence, automatically configuring themselves to minimise your operating costs. Guaranteed service level You determine how often each vessel, or group of vessels, provide a status report. The system then intelligently guarantees this service level. Du er i kontroll. The system is modular and highly configurable. It can be scaled from a single port or strategic area to a national fleet tracking system across an entire EEZ and beyond. Du bestemmer. Configurable Next generation, intuitive digital display technology combined with configurable features allows the system to be customised for your specific requirements. Have what you want Key Features and Functions Our system offers a wide range of features and functions built around a stable core data processing system. These can be changed, configured and refined to suit individual requirements. Advanced real time 3D display of your marine domain Traditional chart display Comprehensive vessel data, images and owner database Historical tracking records and replay GEO (software) fence alerts Dynamic vessel filtering Activity analysis tools Vessel polling and remote over the air interrogation capability Guaranteed service level Multiple user access to data Encrypted transmissions option for total security AIS Fishing Fleet Tracking National fishing fleet monitoring system A Ministry of Agriculture required a cost effective and operationally viable system to reliably track and monitor the national fishing fleet. The system needed to deliver benefits for the fishermen and the authorities to create a win win situation within a tight budget. With approximately 15,000 fishing boats, thousands of kms of coast line and an EEZ (exclusive economic zone) extending to tens of thousands of square kilometres there were a number of challenges to overcome. The authority had pre-determined that Automatic Identification System (AIS) technology offered the optimal combination of reliability, functionality and cost and above all was an IMO approved and sanctioned vessel tracking technology. Our customer support team worked with the customer and the authority to create a system specification which would deliver the required functionality. As is normal with large national systems, one of the major challenges was the inability for AIS Coast Stations to be installed along the entire coast due to geographical challenges which made this impractical. Also various islands and headlands created reception black spots. This was overcome through the deployment of ABSEA enabled Identifier AIS Transceivers which enabled a percentage of the transmissions to be detected from the exactEarth AIS satellite network and fused with data collected from the terrestrial based coast station network. SRT created a modular system solution for the customer made up of: ABSEA enabled Identifier AIS Transceivers, with internal VDR functionality, to be securely fitted to each boat Coast Stations to be installed wherever practical along the coast line to receive all AIS transmissions within range of the antenna in real time A feed of satellite data, containing live and recent history location information with a once every 4 hour update rate The GeoVS-HUB database solution to receive, process and store all information from coast stations and satellite A range of GeoVS VIEWER licenses which enable the data to be viewed in real time on 2D charts and in enhanced real time 3D digital reality The architecture of the proposed system will allow the customer to build their system gradually over time in accordance with their annual budgets. The first step has been to complete a small installation to prove and characterise the system which was followed by the commencement of the national rollout. The customer benefited from our expertise in AIS technologies and MDA systems coupled with access to a complete range of products which were used to build the specific customised solution their national authority wanted. The availability of ABSEA enabled satellite AIS data at a fraction of the cost of traditional non AIS satellite technologies was a critical system differentiator as it enabled the authority to monitor any fishing vessel fitted with a transceiver across their entire EEZ. AIS Satellite Tracking ABSEA (Advanced Class B Satellite Enabled AIS) provides the ability to track any vessel equipped with a special Automatic Identification System (AIS) identifier created with unique technology from our partners at SRT Marine System Solutions. The transmissions from these unique identifiers will be reliably received by the exactEarth global satellite network. For more information about ABSEA or the Identifiers, please contact our sales team at: infomaritec. co. za AIS is a Very High Frequency (VHF) technology primarily optimised and designed for high intensity terrestrial-based tracking with reliable range typically limited to approximately 50 nautical miles. High powered Class A type transceivers are able to be tracked globally by the existing exactEarth AIS satellite network, however due to a variety of complex reasons, transmissions from standard Class B and Identifier type devices cannot currently be reliably tracked from space. The reception of Class B units from space has been traditionally hindered because Class B units are designed to always show deference to Class A devices. Class B units transmit less frequently at a lower power level. As Class A populations increase within a satellite footprint, the Class B transmissions become indistinguishable from the general noise floor. By utilising patented Satellite AIS techniques coupled with SRT technology, ABSEA allows terrestrial and satellite tracking of these small vessels without requiring expensive equipment and per-bit message charges for the ship owner. exactEarth and SRT have now developed a unique technology called ABSEA which, when embedded within these standard low-powered AIS transceivers, enables their transmissions to be consistently received by exactEarth satellites. This allows wide-area tracking of these vessels and also enables the provision of valuable supplementary AIS tracking data to existing terrestrial networks with limited coverage. Combining the efficiency of SRT8217s em-trak Identifier with the most advanced Satellite AIS technology available, ABSEA represents the most cost-efficient and comprehensive solution to monitor all of the worlds shipping, regardless of vessel size and location. The first ABSEA-enabled products are expected to be deployed later this year.

No comments:

Post a Comment